Sık Sorulan Sorular

1) E-İMZA ATAMIYORUM

İmza atabilmeniz için öncelikle javanın son sürümünü, kart okuyucu ve akis kart programını bilgisayarınıza kurmanız gerekmektedir. Javanın son sürümünü https://java.com/tr/ adresinden, kart okuyucu ve akis kart sürücülerini, sitemizde EBYS başlığı altında, Kurulması gereken Programlar menüsünden bilgisayarınızın özelliklerine göre mevcut olan seçeneklerden birini indirebilirsiniz. 

a) İnternet explorer tarayıcısında herhangi bir sorun yoktur. Sorun oluşması durumunda, tarayıcınızın internet seçeneklerini sıfırlayıp bilgisayarı yeniden başlattıktan sonra imza atılabilecektir.

b) Mozilla Firefox tarayıcısında imza atılma işlemi sırasında sistemde donma olmakta ve imza işlemi gerçekleştirilememektedir.Bu durumda Mozilla Firefox tarayıcısını bilgisayarınızdan tamamen kaldırıp 42.0 sürümünden daha düşük bir sürüm yükleyebilirsiniz.
Firefox tarayıcınız 42.0 sürümü veya üstüyse aşağıdaki işlemleri yapmanız gerekmektedir. 

  1. Firefox'u başlatın
  2. Adres çubuğuna about:config yazın
  3. Konfigürasyon ayarlarına ilişkin bir Firefox uyarısı görüntülenecek. Firefox uyarısını onayladıktan sonra konfigürasyon tercihlerinin bir listesini göreceksiniz.
  4. Görüntülenen tercihler listesinde herhangi bir yere sağ tıklayın. Yeni ve ardından Boolean öğesini seçin.
  5. Özellik adlarını dom.ipc.plugins.java.enabled olarak ekleyin 
    Tercih adını dom.ipc.plugins.java.enabled olarak ekleyin.
  6. Görüntülenen pencerede false öğesini seçin. Ardından Tamam öğesini seçin.

Bilgisayarın yeniden başlatılmasıyla e-imza işlemi gerçekleştirilebilecektir.

c)
 Google Chrome tarayıcısı javayı desteklememektedir. Dolayısıyla chrome tarayıcısında imza atılabilmesi için sitemizde yan menüde Chrome İçin E-İmza Programı başlığından envision.client programını indirebilirsiniz.
    Programı indirip kurduktan sonra imza işlemi sırasında Chrome tarayıcısının sağ üst tarafında Bu sayfa kimliği doğrulanmamış kaynaklardan komut dosyaları yüklemeye çalışıyor.Güvenli olmayan komut dosyalarını yükle uyarısı   çıkıyor.  Güvenli olmayan komut dosyalarını yükle tıklandıktan sonra imza atılabilmektedir. Ancak diğer tarayıcılarda imza atılabiliyorsa Chrome kullanılmaması daha iyi olur.

Tüm programlar kurulu olduğu halde E-İmza sorunu devam ediyorsa bilgisayarınızdaki mevcut antivirüsü devre dışı bırakın; sorunun devam etmesi halinde  bilgisayarınızın Denetim Masası Bölümü'nden Windows Update kısmını kontrol edin. Güncelleştirmeleri denetledikten sonra işlemi bir daha deneyin.

2) PİN KODUM BLOKE OLDU; KİLİDİNİ NASIL ÇÖZEBİLİRİM?

Pin Kodu üç defa art arda hatalı girildiğinde bloke olur ve kilidinin çözülmesi gerekir.

Kilit çözme için aşağıdaki işlemleri yapmanız gerekmektedir.

Google Chrome tarayıcısı javayı desteklemediğinden İnternet Explorer ya da Mozilla Firefox tarayıcılarından birini kullanmalısınız ve javanın, kart okuyucu ve Akis Kart sürücülerinin kurulu ve güncel olması gerekmektedir.

www.kamusm.gov.tr adresini girin.

Aşağıdaki ekran açılacaktır. Online başlığından Nitelikli Elektronik Sertifika İşlemleri Başlığını Tıklayın.

Karşınıza çıkan ekranda Şifreli Giriş seçeneğini tıklayın.

Şifreli Giriş yaptıktan sonra karşınıza çıkan ekranda TC Kimlik numaranızı, Resimdeki Yazı kısmını ve Güvenlik Sözcüğünüzü yazıp giriş yapın.

Güvenlik Sözcüğünüzü hatırlamıyorsanız Güvenlik Sözcüğümü Unuttum seçeneğini tıklayın, Güvenlik Sözcüğü Güncelleme linki Kamu Sertifikasyon Merkezi'nde tanımlı e-posta adresinize gönderilecektir(Kurumsal e-posta adresi)

Ya da 444 55 76 numaralı çağrı merkezini arayıp güvenlik sözcüğünüzü güncelleyebilirsiniz

Giriş'ten sonra aşağıdaki menü sayfası açılacaktır

Kilit Çözme seçeneğini tıklayın, çıkan sayfada Yeni Pin Kodu Üret kutucuğuna yeni pin kodunuzu girin

Pin Kodunuz başarıyla değiştirilmiştir uyarısından  sonra yeni pin kodunuzla işlemleri yapabilirsiniz


3) E-İMZAMI KAYBETTİM, YENİSİNİ NASIL ALABİLİRİM?

Elektronik imzasını kaybeden personeller http://www.kamusm.gov.tr/urunler/nitelikli_elektronik_sertifika/fiyatlandirma.jsp adresinden veya        444 5 576 numaralı çağrı merkezinden fiyatları öğrenip aşağıda belirtilen hesap numarasına gerekli ücreti yatırmaları gerekmektedir

Dekont açıklama kısmına Siirt Üniversitesi, TC Kimlik No, Ad Soyad ve kaç yıllık için yatırılmışsa (örn. 3 yıllık NES ve MİKO) şeklinde belirtilmesi gerekmektedir.

Hesap Numarası   Vakıfbank Gebze Şubesi
IBAN TR 19 0001 5001 5800 7302 8234 68
Alıcı Adı : TÜBİTAK-BİLGEM

Ücret yatırıldıktan sonra dekontla beraber EBYS Koordinatörlüğü'ne başvuru yapılması gerekmektedir

Dekont teslim edildikten sonra EBYS Koordinatörlüğü başvuru işlemlerini başlatacaktır





      
    

ENDER EMRE ETİZ
Güncelleme : 15.06.2022 08:30:59